AutoCAD’de “Box Mapping” komutu, bir nesnenin tüm yüzeylerinin materyal veya görüntüleri için düzleştirilmesini sağlar. Bu komut, özellikle 3D modelleme işlemleri sırasında sıkça kullanılır.
Örneğin, bir oyun veya film için bir 3D karakter tasarladığınızı varsayalım. Karakterin kıyafetlerine uygun bir kumaş materyali veya tekstür eklemek istediğinizde, “Box Mapping” komutu kullanarak karakterin tüm yüzeylerini düzleştirebilir ve materyallerin veya görüntülerin uygun şekilde yerleştirilmesini sağlayabilirsiniz.
Benzer şekilde, bir binanın duvarlarına veya bir makinenin parçalarına uygun kaplamalar eklemek istediğinizde de “Box Mapping” komutu kullanılabilir. Bu sayede, nesnenin tüm yüzeyleri düzleştirilerek kaplama malzemelerinin veya görüntülerin doğru boyutlarda ve konumda olması sağlanır.
“Box Mapping” komutu ayrıca, bir nesnenin materyallerini veya görüntülerini değiştirmek istediğinizde de kullanılabilir. Örneğin, bir aracın tamamını altın rengi bir kaplama ile kaplamak isterseniz, “Box Mapping” komutu kullanarak aracın tüm yüzeylerini düzleştirebilir ve altın rengi kaplamanın uygulanmasını sağlayabilirsiniz.
Özetle, “Box Mapping” komutu, bir nesnenin tüm yüzeylerinin materyal veya görüntüleri için düzleştirilmesini sağlayarak 3D modelleme işlemleri sırasında kullanılır. Bu sayede, nesnenin kaplamalarının planlanması ve materyallerin veya görüntülerin boyut ve konumlarının ayarlanması mümkün olur.